pühapäev, 8. veebruar 2009

Toores toit otse algallikast, meditatsioon


Jagan teiega seekord hoopis huvitavat infot. Käisin Soomes meditatsioonikursusel ja avastasin, et mediteerides ma unustan hingamise sootuks ära. Vahepeal on seda juhtunud ka vabastavas hingamises. Sain aru, et meditatsiooni ajal hing justkui "toitub" vaid algallikast juues :)


See on imeline kogemus ja jagan seda infot siingi! :)


Tehnika, mida õppisin on IAM meditatsioonitehnika (selle looja on Amma, naine, kes on kallistanud üle 26 miljoni inimese ja kes on minu vaimne õpetaja).


Selle tehnika kohta rohkem lugedes avastasin lehekülje http://www.iam-meditation.org/

Huvitav on selle asja juures see, et meditatsioonil on head omadused kogu meie füüsisele ja vaimule ning olen selle tunnistajaks ka nüüd juba nädal aega olnud (mis siis, et toortoitumise osas on toimunud teatav tagasiminek...aga ka see on õppimise ja ilmselt ka minu enda südame ja sisehääle kuulamise ja tasakaalu leidmise koht).


Mida ma olen avastanud on see, et mul on nädalaga tekkinud mingisugused lihased :))) Jahakkasin uurima, kas meditatsioonil on ka füüsisele miskit head :) Võib-olla on oma osa ka sigade söötmisel ja puude raiumisel Haanjamaal aga ehk on natuke olnud abi ka joogast ja meditatsioonist :) Samuti olen avastanud uskumatut edu oma töö-elus. Enne olin tihti väsinud, nüüd olen end justkui nagu programmeerinud igal hommikul kell 6:10 üles ärkama ja pool tundi mediteerima (lisaks veel muud asjad) ja tööl ei ole hetkekski päeva jooksul tekkinud tunnet, nagu oleksin väsinud, tüdinud, mul poleks midagi teha või et teeksin seda vastumeelselt, mida parasjagu teen. Naudin siiralt iga hetke. Elu on imeline!


Seda veebilehekülge lugedes avastasin rea meditatsiooni häid omadusi. Ja jagan siinkohal meditatsiooni füüsilisi omadusi, kuna see on ilmselt lugejale kõige hingelähedasem teema:


  • Suurenenud paindlikkus ja liikumisvõime

  • Liigeste "õlitatus"

  • Lihastoonuse kasv

  • Hapniku koguse suurenemine veres

  • Eemdaldab toksiine

  • Tõstab immuunsusüsteemi võimekust antikehade tootmise läbi

  • Kiirendab seedimist

  • Aeglustab südame löögisagedust

  • Vähendab kortisooli ja laktaati (kemikaalid, mis on seotud stressiga)

  • Normaliseerib vererõhku

  • Vähendab kolesteroolitaset

  • Parandab õhuliikumist kopsudesse (tulemus on lihtsam hingamine)

  • Suurenenud ajulainete koherentsusKuidagi füüsiliselt on rohkem jõudu kohe! :)

Allikas: http://www.iam-meditation.org/meditation-physical-benefits.htm


Aum! :)


Ja veel vahepeal tulnud infot B12 vitamiini kohta Andreselt (oluline vitamiin, mis tihti toor- ja taimetoitlastel puudu jääb): Ma ise siis vähemalt täna toortoidu kohapealt ei kobise, kuna nagu mainisin, on toimunud teatav tagasiminek :)) aga ilmselt ka see käib asja juurde (näha, kuidas inim-meel ikkagi toimib). Selle-eesti sain hea kogemuse ja olen tänulik võimaluse eest katsetada. Jätkan sisemise tunde järgi. Õpin iga päev.


Mõistsin seda, et mida iganes teha, tuleb jääda iseenda suhtes ausaks. Kui endal on juba tunne, et teen endale liiga, siis järelikult tuleb end ikkagi hoida. Ja ma tunnen, et ma tegin õigesti.


Mida ma veel mõistsin on see, et paljud minu probleemid tõesti on seotud vale toitumisega (Perekond Youngid ilmselt ongi avastanud igavese nooruse, tervise ja hea enesetunde saladuse. Neil on väga väga palju inimestele jagada ja anda). Ja kui ma soovin, et mu tervis oleks korras, siis selleks on tegelikult väga head võimalused olemas. Sain aru ka mehhanismist, mis tagab meie tervise. Ja poleks uskunud, et tõesti on tee välja lugematutest haigustest, halvast enesetundest, liigväsimusest jne. Aga on. Ja paljud inimesed on saavutanud sellega väga häid tulemusi.


Kui oled kord juba tõde tunnetanud ja omal nahal näinud, et see toimib, siis tagasiminek harjumustes ei päästa Sind teadmisest selle kohta, mis on Su kehale hea. Aga ma ei hakka end emotsionaalselt retsima sellepärast, et ma kohe ei ole koguaeg ja kõiges tugev, julge ja edukas. Ma teen seda niimoodi nagu mulle tundub hea. Sest ju ma siis ikkagi vajasin midagi veel. Küsisin endalt, kas ma suudaksin niimoodi elada terve elu?


Igaljuhul: sain aru, et on oluline olla kontaktis ka iseenda tunnetega ja neid mitte kuulates võib teha endale liiga.



Ph teemast:


Proovisin täna ka esimest korda kooki, mis oli tehtud aluselise veega (aparaat ise pidi maksma alates 8000 EEK ja samas PH protsent oli näidanud 9). See kook lausa õhkas värskusest. Ja pärast seda oli kuidagi eriliselt virge tunne. Järelikult seal ikkagi on midagi. Tuleb loota, et tekib võimalus neid asju (erinevaid ph-tilkasid ja pulbreid veel proovida).


Infoks ka see, et on tulemas rida kursuseid üle Eesti:


http://www.phtasakaal.ee/dokuwiki/doku.php?id=events:start



No igaljuhul lõpuks siis vitamiinist B12, mis on vajalik kõigile taimetoitlastele:


Vitamiin B 12 on veeslahustuv ning ta on unikaalne, kuna on esimenekoobaltit sisaldav aine, mis on vajalik pikaealisuseks ning on ainusvitamiin, mis sisaldab olulisi mineraalaineid.



Vitamiin B12 tähtsus:



  • vajalik närvisüsteemi normaalseks funktsioneerimiseks,

  • osaleb valkude, rasvade ning süsivesikute ainevahetuses,

  • tihedalt seotud nelja aminohappe, pantoteenhappe ning vitamiin Ctegevusega organismis,

  • parandab raua funktsioone organismis,

  • aitab foolhapet koliini sünteesil,

  • osaleb DNA ning RNA tootmisel,

  • mõjutab erütrotsüütide moodustamist, ennetades seega aneemiat,

  • oluline laste kasvamisel,

  • vajalik kaltsiumi absorbtsiooniks.Toitaine defitsiidil võivad ilmneda:

  • närvisüsteemi talitluse muutused, närvilisus, väsimus, neuriit,

  • nõrkus, raskused käimisel (jäsemete tõmblused) ja kõnelemisel(kokutamine), tasakaaluhäired,

  • halb söögiisu, lastel kasvuraskused,

  • menstruatsioonihäired,

  • häired ajutegevuses sarnaselt skisofreeniale,

  • aneemia.Pikemaajalisel puudusel võib tekkida kehvveresus ja närvihäired. Noortelvõib kaasa tuua kasvuhäireid. Vitamiin B12 defitsiidi tunnused võivadilmneda alles 5-6 aasta pärast. Defitsiit võib esineda puudulikuabsorbtsiooni puhul ning taimetoitlastel. Kui vitamiin B12 defitsiit eiavastata õigeaegselt, võivad tagajärgedeks olla kestev vaimse tervisehalvenemine ning halvatus.

Liigtarbimine: Toksilisi efekte vitamiin B12 puhul ei ole täheldatud isegi mitte suurtekoguste tarbimise korral.

Ja kust teda siis saab?
  • maheporgandist (nt Tallinnas saab Herne tänava Öko talukauba poest www.parimpood.ee). Porgandi koore alt täpsemalt. Ja maheporgandit saab koos koorega süüa, kuna koor on puhas, tuleb ainult nustikuga natuke nühkida, koorida pole vaja
  • linaseemnetest (saadaval igas ökopoes)

Aum!



3 kommentaari:

  1. Tere!

    Ega see info nende B12 allikate kohta juhuslikult ekslik ole? Linaseemnete küljes võib ehk seda vitamiini olla, kui need seemned ... mustad on (see poleks muidugi asi, millele lootma jääda), aga kuidas B12 porgandi koore alla saab? Kust selline info?

    Eigo

    VastaKustuta
  2. ühinen Eigo arvamusega - B12 ei leidu ei linaseemnetes ega porgandis, v.a. juhul, kui need porgandid täiesti pesemata on - alles siis on kaduvväike võimalus seda nende küljest saada.

    VastaKustuta
  3. Jah, olen ise meditatsiooniga tegelenud alates 2006 aastast ja see on minu elukvaliteeti kordades parandanud. Eelkõige just selle kaudu, kuidas meditatsioon tõstab meie teadlikkust asju näha selgelt ja arusaadavalt. Samuti on meditatsioonist olnud palju kasu probleemide lahendamisel ja igapaevase meelerahu loomisel. Meditatsioon on super! Aitäh laheda artikli eest ...

    Kaido
    http://www.meditatsioonikursus.ee

    VastaKustuta